vinilos-decorativos-segueix-nos-a-twitter

El teu negoci també a Twitter

Facebook sí, Twitter també

Molts dels negocis que visitem tenen presència a Facebook (millor o pitjor atesa, pots consultar el nostre article Per què un negoci ha de tenir una Fanpage) per millorar en aquesta xarxa social també) però no tenen gaire clar com poden treure rendiment de gestionar un perfil a Twitter. Amb aquest article pretenem trencar el topic de que en aquesta xarxa social només les grans marques poden obtenir beneficis.

Abans d’explicar-te els múltiples beneficis que pot obtenir el teu negoci de la xarxa social demicroblogging més coneguda, volem que us quedeu amb tres idees que heu de tenir clares abans de decidir-vos a obrir un compte (us enllacem un article per idea que us en donarà més detalls).

  • TWITTER NO FA MIRACLES: ni Twitter, ni Facebook, ni cap xarxa social… Encara que són eines molt potents de màrqueting, si el producte o el servei no és bo no en trauràs benefici. Més aviat potser surts escaldat.
  • A TWITTER NO ES VEN: com explica el genial article que us enllacem, a Twitter venen 4. La resta, com us explicarem a continuació, obtenim altres avantatges. No esperis que per obrir un compte a Twitter et començaran a ploure vendes i seguidors. Seria igual que, tal com diu l’autor, pretendre lligar només per entrar a un bar. Aquest bar està de moda i està ple a vessar, així que t’ho tindràs que “currar” per fer-te veure.
  • A TWITTER HAS DE TENIR UNA ESTRATÈGIA: abans de començar decideix que vols obtenir, marcant-te uns objectius que puguis mesurar. Una vegada sàpigues això estableix l’estratègia que et portarà a aconseguir-los.

Aclarides aquestes idees bàsiques anem per feina, a veure si us convencem:

Què pot fer la teva pime a Twitter?

  • Captar nous clients: fent un seguiment de paraules clau pots detectar converses sobre serveis o productes que ofereixis al teu negoci, donant-te una oportunitat de intervenir, sense ser intrusiu, i oferir la teva marca.

twiiter

 

  • Centrar la teva activitat a la teva zona: si disposes d’un local a Sabadell, no obtindràs gaires beneficis de tenir seguidors a Guarromán (província de Jaén), si no tens una tenda online. Aprofita les eines que trobaràs fàcilment a Google per trobar usuaris de la teva zona d’acció.
  • Millorar el teu servei al client: obtindràs un nou de canal de comunicació on els teus clients actuals o altres usuaris de Twitter podran fer-te consultes. L’avantatge (o el inconvenient si no respons de forma correcta) és que al ser una conversa pública tothom podrà accedir-hi, informant tant al interessat com a la resta de gent que et segueix.
  • Oferir descomptes i promocions: Comunica promocions exclusives i interessants, exclusives pels teus seguidors, per diferenciar-te de la teva competència.
  • Trobar usuaris prescriptors: pots obtenir una gran visibilitat si saps trobar usuaris de Twitter rellevants relacionats amb els teus productes i/o serveis i aconsegueixes que et facin un esment. Existeixen eines per detectar aquests tipus d’usuaris, anomenats prescriptors (normalment de pagament).
  • Humanitzar la teva empresa: A tots ens agrada tafanejar i saber dels demés, així que no tinguis por d’obrir-te als teus seguidors explicant aspectes sobre el dia a dia del teu negoci, sense excedir-te, que t’apropin a la teva audiència.
  • Promocionar els teus productes: no ha de ser la teva principal activitat a Twitter però de tant en tant, i sempre que aportis periòdicament altres tipus de continguts que siguin del seu interès, pots fer esment a algun producte o servei que vulguis impulsar. També pot ser una via de presentar nous productes als clients que et segueixen per afavorir que tornin al teu negoci.
  • Anunciar esdeveniments: organitza esdeveniments al teu local (un mini concert al teu bar de copes, una desfilada amb la nova temporada a la teva tenda de moda,…) i convida al teu públic a participar-hi. Aconseguiràs fidelitzar-los i que difonguin la teva marca a través dels seus comptes amb fotos de l’esdeveniment. En aquests casos és molt útil crear un hashtag (allò del coixinet #) per l’esdeveniment i que tots els que hi participin ho coneguin i puguin afegir-ho als seus tweets.
  • Establir relacions professionals: A Twitter no només t’has de dirigir a clients i possibles clients. Relacionat també amb persones del teu sector i segur que pots aprendre d’ells o ensenyar-los quelcom que tu has aprés. En poc temps aquestes relacions poden convertir-se en col·laboracions que aportin sinergies i noves oportunitats al teu negoci.
  • Escoltar, participar i millorar:  Possiblement el més important. Relacionant-te amb la teva comunitat rebràs un feedback molt valuós. Obtindràs idees per millorar dels teus seguidors i sabràs com et veuen i que necessiten els teus clients.

Acabarem amb un tweet de @TwittBoy que resumeix molt bé quina ha de ser l’actitud que heu de mantenir a l’hora de gestionar un compte a Twitter:

TwittBoy

 

A Social Pime disposem de packs que inclouen els serveis professionals per a què el teu negoci tregui el màxim rendiment de la seva presència online. Consulta els diferents packs a l’apartat Quan et costarà?  i contacta’ns al 659.06.41.12 o a info@socialpime.cat . Et farem una auditoria gratuïta i t’aconsellarem sobre quin pack es més adient per a tu.