perfil-personal-vs-fan-page

Per què un negoci ha de tenir una Fanpage?

Fanpage vs Perfil personal

Avui us volem parlar d’un dels errors més habituals que hem detectat en els negocis que autogestionen la seva presència a Facebook: Obrir un perfil personal en comptes de una fanpager. Esperem que us siguin d’ajuda!

En primer lloc heu de saber que si Facebook detecta que una empresa té un perfil personal, pensats per persones, aquest pot ser eliminat per incompliment de la seva normativa.

Cuenta-eliminada-Facebook

Una pàgina de FB no té límit de seguidors i un perfil sí. Encara que el límit és alt, 5.000 amics, siguem positius que potser seguint aquests consells el aconseguim

Facebook-friends2

Una pàgina disposa de característiques que faciliten la visibilitat:

  • permet fer ofertes i promocions amb Facebook Ads (per una petita inversió), arribant a un públic molt concret que les fa molt efectives i amb un retorn de la inversió molt més elevat que qualsevol altre tipus de publicitat
  • permet convidar amics a unir-se (opció Promocionar mi pàgina / Invita a tus amigos). Això et permetrà convidar als teus clients, facilitant així que s’uneixin
  • al buscar el teu negoci a Google trobaran la teva pàgina entre els primers resultats, i tothom podrà accedir-hi, veient tota la informació que hi publiques, encara que no tingui compte a Facebook      Ejemplo-Ofertas-Facebook-CarneCo

Pots personalitzar molt més una pàgina que un perfil: a l’esquerra de la pàgina de forma destacada tindràs l’horari del teu negoci, la ubicació d’aquest (amb mapa), una petita descripció del que feu, enllaçar a la teva web o bloc, tenir un formulari de contacte, modificar les pestanyes, i molt més!

localizacion-informacion

Podràs enllaçar amb les teves altres xarxes socials (Twitter, Youtube, Pinterest,…) permeten tenir pestanyes on veure el que publiques a aquestes sense sortir de la teva pàgina.

HowtoaddTwittertabFacebookPageMariaJoseGonzalvez2 (1)

Al respondre als comentaris dels teus seguidors podràs estructurar millor les respostes gracies a l’opció que permet respondre cada comentari (Opció “Responder”). Així podràs tenir converses paral·leles amb diversos seguidors.

tmb1_538388_20130327094638

Disposaràs d’accés a les estadístiques de la pàgina, disposant d’una informació molt important per anar millorant i obtenir millors resultats. Sabràs les característiques dels teus seguidors (d’on són, quina edat tenen, quants són homes i quants dones, els seus gustos,…), quines posts han estat més populars i quins menys, quantes vegades s’ha vist una foto o s’ha fet clic a un enllaç i un llarg etcètera. Sense mesurar els teus resultats no sabràs mai si estàs aconseguint els objectius que t’has establert.

1317634520431

Et permetrà ser l’administrador de la teva pàgina des del teu compte personal, sense que ningú ho sàpiga (per allò de separar la vida personal de la professional), rebent notificacions quan algú hi interactui. Evitaràs tenir que entrar continuament al perfil del teu negoci per si hi ha hagut moviment.

I finalment, amb una mica més de dedicació i després de fer una cerca per Internet podràs accedir a moltes eines i aplicacions (de pagament i gratuïtes) per millorar la teva pàgina. Podràs per exemple organitzar concursos o disposar d’una landing page de benvinguda que convidi a seguir-te o a visitar la teva pàgina web.

Si ja estàs convençut i el teu negoci ha caigut en aquest error t’aconsellem que et plantegis el canvi i per fer-ho tens dues opcions:

  • Utilitzar l’eina que té Facebook per migrar fàcilment de perfil a pàgina. Pots trobar un tutorial aquí.
  • Crear una fan page i començar a publicar en ella, convidant a tots els teus amics. Deixa de publicar al perfil, només ves informant periòdicament de que has migrat a una pàgina.

Si tota aquesta informació t’ha interessat però no disposes de temps per gestionar de forma correcta la teva presència a Facebook contacta’ns. Disposaràs d’un Community Manager professional que ho farà per tu des de 60€ al mes. N’obtindràs un benefici molt més alt! Garantitzat!